Produkter Stäng
Meny Stäng

Att handla i webbutik och via postorder

Lagervara

Beställning

Handla direkt

Offert, konsultation, installation

Frakt

Leverans

Returrätt

Reklamation

Transportskada

Garanti

 

   Hämtpris. Pris på de varor i våra butiker som du hämtar själv.

   Beställningsvara. Skickas till dig från fabrik/leverantör. 

Lagervara 

Finns normalt i våra egna lager för omgående leverans. Vi reserverar oss för mellanförsäljning, dvs varan kan tillfälligt ta slut. Har du långt till våra butiker, kontrollera gärna med vår kundtjänst, 044-22 54 90, om aktuell lagerstatus. 

 

Beställning

Du kan göra din beställning via vår webbutik.
Anger du din mejladress får du webbordern via mejl när webbordern är mottagen samt ett leveransbesked när varorna lämnar oss.

Väljer du att betala via

  • Kortbetalning eller direktbetalning, skickar vi varorna när vi fått din beställning enligt våra leveransvillkor. Betalningsbekräftelse skickas vardagar 7-16 via mejl eller post. Skriv ut och/eller spara ner din webbekräftelse.
  • Förskott, skickas ett ordererkännande som anger totalbeloppet att betala. Ordererkännande och betalningsbekräftelse skickas vardagar 7-16 via mejl eller post. När vi fått din betalning skickar vi varorna enligt våra leveransvillkor.
  • Klarna faktura eller konto. Betala efter du fått hem varorna, via faktura eller dela upp kostnaden med hjälp av Klarna konto. Tänk på om du väljer Klarna faktura kommer fakturan att skickas till dig via din e-post.

För mer information om de olika betalningssätten, välj "Olika betalningsmöjligheter" i menyn ovan. OBS! Vi ingår ej avtal med minderåriga.

 

Handla direkt 

Med möjligheten att handla direkt knappar du enkelt in artikelnummer och antal utan att först behöva leta upp artikeln i vår webbshop. Du kan alltså ha en färdig inköpslista som du enkelt knappar in och genomför ditt köp.

 

Konsultation, installation och offerter

VVS-installationer och produktval kan vara komplexa. För högsta konsument- och produktsäkerhet har vi endast rådgivning vid personliga besök i våra butiker.

Vår webbutik finns till för dig som vet vilka varor du behöver och hur dessa skall monteras. Är du osäker råder vi dig att anlita en installatör/rörmokare på din hemort för att hitta bästa lösningen för din installation. 

Konsultavdelning, installationsavdelning eller offertavdelning finns ej tillgängligt.

 

Frakt

Frakt betalas efter godsets vikt och volym. Du som kund kan alltid enkelt följa vilken fraktkostnad varukorgen befinner sig i just för tillfället. Frakten ligger alltid synlig under rutan "Din varukorg". Båtfrakt ingår ej, dock ingår båtfrakt till Gotland. OBS! Ingen fraktavgift tillkommer om fraktalternativ "Hämta i butik" är valt. I vårt sortiment ingår ett antal varor där vi lämnar ett lägre pris då kunden hämtar själv i våra butiker och hämtlager. Dessa varor är märkta med symbolen    i vår webbshop.


Leverans

Vi levererar våra lagervaror med PostNord. Lagervaror skickas normalt från vårt lager inom 24 timmar (gäller vardagar och efter att betalning registrerats i vårt system). Beställningar gjorda före kl. 15.00, vardagar, skickas samma dag. Vi reserverar oss för mellanförsäljning, det vill säga att varan tillfälligt kan ta slut. 

Val av leveranssätt avser endast delleveranser som skickas från vårt lager. Vi reserverar oss för att ändringar i leveranssätt kan förekomma.

Vi tar inga kostnader för t.ex. hantverkare på grund av eventuell leveransförsening.



Leverans via PostNord- Större gods

Sändningen levereras till ditt hem dagtid. Avisering sker via PostNord app eller via sms/email. Där kommer du få välja dag och tid för din leverans. kunden måste vara på angiven leveransadress, samt kunna legitimera sig, för att ta emot varorna. I normala fall är varorna framme inom 2-5 arbetsdagar. Under högsäsong och semestertid kan leveranstiden bli något längre. Vid uteblivet svar, skickas en leveransavisering per post, vilket innebär minst en extra leveransdag.

Samma dag varorna lämnar vårt lager, skickas en leveransbekräftelse med sändningsnummer till angiven e-postadress. I bekräftelsen bifogas en direktlänk till fraktbolagets hemsida där paketet kan spåras och följas genom leveransen.

Leverans via PostNord - Till ombud eller dörr

Större försändelser till ombud. Mindre försändelser delas ut i din postlåda under dagtid Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr. Avisering sker via PostNord app eller via sms/mail

Samma dag varorna lämnar vårt lager, skickas en leveransbekräftelse med sändningsnummer till angiven e-postadress. I bekräftelsen bifogas en direktlänk till Postens hemsida där paketet kan spåras och följa leveransstatus. I normala fall är varorna framme inom 1-2 arbetsdagar. Under högsäsong och semestertid kan leveranstiden bli något längre. Leverans sker till ett utlämningsställe nära dig. När varorna finns att hämta, skickar Posten ett SMS. Varorna ligger kvar i tio (10) dagar på utlämningsstället.

OBS! Endast för företagskunder
Leverans till företagskunder utan avisering

Som företagskund kan du välja leverans med PostNord företagspaket och leveransen sker då dagtid efter fraktbolagets turlista. Mottagare på angiven leveransadress måste vara anträffbar under normal arbetstid, 08-16. I normala fall är varorna framme inom 2-5 arbetsdagar. Under högsäsong och semestertid kan leveranstiden bli något längre. Samma dag varorna lämnar vårt lager, skickas en leveransbekräftelse med sändningsnummer till angiven e-postadress. I bekräftelsen bifogas en direktlänk till fraktbolagets hemsida där paketet kan spåras och följas genom leveransen.

För ej outlösta paket debiteras frakt, samt returfrakt.

Hämta i butik
Leveransalternativet Hämta i butik (välj Malmö, Jönköping eller Rinkaby) innebär att du lägger din order som vanligt i webbutiken och sedan väljer leveransalternativ Hämta i butik. Då kan du hämta upp din färdigpackade order på varuutlämningen i våra butiker förutsatt att varan finns på respektive lager. Vid val av detta leveranssätt kommer du få ett SMS när ordern är färdigpackad med en kod som du sedan tillsammans med ID-handling visar upp vid varuutlämningen. Varorna finns normalt att hämta 2 timmar efter ordern är lagd förutsatt att vi har öppet. OBS! kör ej innan du fått ett sms med koden för avhämtning. Snabbt och smidigt får du dina varor med dig hem.

Försenad leverans
Vi försöker så långt det går att alltid leverera omgående. I de fall leveransförseningar uppstår, meddelar vi att produkten har en leveransförsening. I de fall vi inte kan avhjälpa felet inom skälig tid, har du som konsument rätt att häva köpet utan extra kostnad. 

 

Returrätt / Öppet köp 180 dagar / Ångerrätt

För produkter där ångerrätten enligt Distansavtalslagen gått ut erbjuder vi alla våra kunder 180 dagars returrätt från betalningsdatum på alla oanvända lagervaror. För att åberopa öppet köp ska produkten vara i nyskick. Vid skadad eller saknad originalförpackning/emballage är returavdraget upp till 50 %. 

Beställningsvaror märkta med    har ett returavdrag på 30 %. Gör så här: För att underlätta hanteringen av returer, skicka med en kopia på plocklistan där du markerar vilka varor du skickar tillbaka. Har du betalt med kort kan vi återbetala direkt. Vi kontaktar kunden för att bekräfta återbetalning och vilket sätt pengarna betalas tillbaka. Återbetalning sker inom 14 dagar från dess att vi mottagit. Har du valt Klarna som betalningsalternativ, kommer vi reglera returen via Klarna.

OBS! Vi kan inte hantera bussgods, utan hänvisar till Posten eller DHL.

Paket som skickas via Posten MÅSTE skickas till:
Rinkaby Rör AB, Box 54, 296 21 Åhus.
Vid annan adress riskeras att returen blir obehandlad och paket kommer i retur.


Gods med DHL skickas till: Rinkaby Rör AB, Sandhedsvägen 2, 291 76 Rinkaby

 

Reklamation

Under "Mina sidor" hittar du dina tidigare ordrar och via dem kan du göra en reklamation direkt på vår hemsida. Fyll i uppgifterna om vilken typ av reklamation det handlar om (bilder ska bifogas om det är skadat gods) och skicka in formuläret. Vår kundtjänst kommer därefter hantera ärendet och kontakta dig. Du som konsument har tre års reklamationsrätt på ursprungsfel. 

Transportskador

Kontrollera alltid godset direkt vid ankomst. Synliga skador måste anmälas till chauffören/utlämningsstället direkt vid leverans. Därefter gör du en reklamation på vår hemsida. Se "Mina sidor"
Alla skador skall anmälas till Rinkaby Rör inom 7 arbetsdagar. OBS! Efter 7 arbetsdagar godkänner inte fraktbolagen en eventuell transportskada. Syna godset noga både utvändigt och invändigt. 

 

Garanti

Vi lämnar 1 års garanti.

 

Produkter Stäng