Produkter Stäng
Meny Stäng

Reklamation/retur

Transportskada

Kontrollera alltid godset direkt vid ankomst. Synliga skador måste anmälas till chauffören direkt vid leverans. Därefter gör du en anmälan här på vår hemsida, logga in på "Mina sidor" och fyll i formuläret under fliken "Mina ordrar" eller maila till reklamation@rinkabyror.se.
 

Garantiärende etc.

Har du ett garantiärende, en retur, en reklamation eller saknar du något gods logga in under "Mina sidor" och läs mer om hur du går tillväga.

 

Retur

Du har 180 dagars returrätt från betalningsdatum utan returavdrag på alla oanvända lagervaror. Du betalar och ombesörjer själv returfrakten. Vid skadad eller saknad originalförpackning/emballage är returavdraget upp till 50%. Specialbeställningar, varor ej lagerförda hos oss, märkta med    har ett returavdrag på 30%. Gör så här: Logga in på "Mina sidor" och registrera din retur. Välj din order och de varor du önskar retunera. Observera att endast ordrar in om 180 dagar är synliga och är möjliga att skapa en retur på.

Adress retur/reklamation

Paket som skickas via Posten MÅSTE skickas till:
Rinkaby Rör AB, Box 54, 296 21 Åhus.
Vid annan adress riskeras att returen blir obehandlad eller att paket kommer i retur.


Gods med DHL skickas till: Rinkaby Rör AB, Sandhedsvägen 2, 291 76 Rinkaby

Produkter Stäng